در این مقاله برای شما اطلاعاتی درباره شهر گردشگری و زیبا استانبول مهیا کرده ایم که یکی از مهم ترین شهرهای توریستی کشور ترکیه نیز می باشد. استانبول پایتخت ترکیه و بزرگترین شهر این کشور است که علاوه بر جاذبه های توریستی از نظر اقصادی و فرهنگی نیز مرکز این کشور می باشد. شما جهت رزرو و خرید تور مسافرتی استانبول میتوانید به سایت مسیر سبز مراجعه و اقدام به تهیه تور مورد نظر خود کنید.

راهنمای-سفر-به-استانبول

هزینه سفر به استانبول

شهر استانبول به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری ترکیه با استقبال زیاد گردشگران در طول سال مواجه می باشد. برای سفر به این شهر شما نیاز به ویزا ندارین و تقریبا هزینه های آن بستگی به محل اقامت و نوع مسافرت شما چه زمینی و چه هوایی دارد. برای اطلاع بیشتر در مورد قیمت تور استانبول و سایر نکات در این زمینه به سایت مسیر سبز ” masirsabz.net ” مراجعه کنید.

جاذبه های گردشگری و تفریحی استانبول

شهر استانبول علاوه بر اینکه بسیار بزرگ و پرجمعیت است و شامل مراکز خرید زیادی می باشد دارای مکان هایی است که دیدن آن ها برای مسافران جذاب است بطوری که بسیاری از افراد تور استانبول را انتخاب می کنند تا از جاذبه های گردشگری آن دیدن نمایند از جمله مکان های تفریحی و دیدنی استانبول میتوان مسجد ایاصوفیه که اول کلیسا بوده و بعدا به مسجد تبدیل شده و دورانی هم به عنوان موزه بود و در حال حاضر هم مسجد می باشد و همینطور مسجد سلطانی و تنگه بسفر که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل کرده است و باعث جدایی قاره اروپا از آسیا شده است و بندر شاخ طلایی که در هنگام غروب خورشید به مدت چند دقیقه کوتاه به رنگ طلایی میشود و زمانی که از بالا به آن نگاه کنی شبیه شاخ میباشد اشاره کرد.

دیگر جاذبه گردشگری استانبول قصر توپکاپی است این کاخ در محل تقاطع تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی می باشد که نمایی بسیار زیبا دارد همچنین در عمارتی در این قصر ردای پیامبر اکرم (ص) حفاظت می شود وخوب است روز دوم یا سوم از سفرتون را به دیدن به این قصر برنامه ریزی کنید , همینطور آب انبار دیدنی باسیلکا یکی از مکان های زیبا و دیدنی استانبول می باشد که دارای ستون های باشکوهی است و در گذشته برای تامین آب مردم درست شده است , مسجد آبی از دیگر جاهای معروف این شهر است که به آن مسجد سلطان هم گفته می شود و به دلیل آذین آن با کاشی های آبی رنگ به این نام شهرت گرفته است شش مناره دیدینی آن از دور هم قابل مشاهده است و همین امر باعث زیبایی بیشتر شهر شده است.

بررسی مراکز خرید استانبول

شهر استانبول میزبان نمایندگی برندهای بزرگ ترکی و جهان می باشد به همین دلیل یکی از مراکز مهم خرید در کشور ترکیه می باشد که سالانه افراد زیادی به قصد خرید وارد این شهر می شوند. گرند بازار استانبول یکی از بزرگترین بازارهای ترکیه و جهان است که در خیابان خیابان کاپالی چارشی واقع شده است.

بازار فاتح از دیگر مراکز خرید این شهر می باشد که یک بازار محلی است که در آن می تونید میوه و سبزی تا پوشاک را با قیمت مناسب تهیه کنید. از دیگر مراکز پرطرفدار خرید استانبول می توان به بازار کادیکوی میتوان اشاره که مخصوص روزهای سه شنبه و جمعه می باشد. اگر قصد سفر به استانبول جهت خرید را دارید می توانید از تورهای سایت مسیر سبز استفاده کنید.

معرفی هتل های استانبول

به طور کلی بهترین هتل های شهر استانبول در اطراف میدان تکسیم واقع شده اند . در کنار محل های زیاد اقامتی این شهر ما می توانیم به بعضی از هتل های معروف استانبول چون هتل دیوان استانبول , هتل الیت ورلد واقع در بی اوغلو با اتاق های زیبا و آرامش بخش , هتل 5 ستاره مرکور استانبول بومونتی واقع در مرکز شهر با دید مشرف به سطح شهر و گرند جواهر استانبول واقع در منطقه ای آرام به نام شیشلی اشاره کرد.

سخن پایانی درباره سفر به استانبول

یکی از برترین صنعت های ترکیه گردشگری می باشد و شهر استانبول نیز جزو 10 شهر برتر توریستی جهان است که علاقه مندان زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد و تورهای مسافرتی استانبول در میان مردم ایران نیز با توجه به نزدیکی و عدم نیاز به ویزا بسیار محبوب می باشد. ترکیه کشوری سکولار است و بنابراین در این سرزمین چیزی به نام دین رسمی وجود ندارد اما دین اکثریت مردم در استانبول اسلام است و واحد پولی نیز لیر و زبان رسمی این شهر نیز ترکی استانبولی می باشد.

تور لحظه آخری استانبول یکی بهترین گزینه ها برای سفر می باشد که می تواند سفری رضایت بخش برای شما و خانواده باشد. پیدا کردن تور استانبول با قیمت مناسب و امکانات خوب کار زیاد سختی نمی باشد و شما به راحتی با مراجعه به سایت مسیر سبز https://www.masirsabz.net میتوانید تور خود را انتخاب و از سفر خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید